Pengikut Batu Blok

Monday, January 10, 2011

KILEJE 2011


Bace tittle tuh dengan loghat cine eh..yang bermaksud KERJE!



Entri ini ditulis bukanlah bermakna aku dah berenti kerje atau bertukar kerje....gempak gempar astro lah kan kalo aku benti keje...mungkin kematu jugak kot dok umah kemas umah tak jumpe orang-orang...bukan lah kate tak bagus duduk rumah, kemas rumah, jaga anak dan masak untuk suami...pahala berganda-ganda woi...sape tak moh kan...tapi aku nih jenis punye orang,, kalau aku tak becakap dalam tempoh yang lame, mulut aku rase cramp...pastuh jumpe org, aku akan becakap abis-abisan...sehingge tak kenal erti penat kot!!!!



aku rase macam jarang-jarang aku cerite pasal kerje...kawan-kawan....aku maseh lagi menjadi cikgu...maseh memerah ketiak mencari sesuap nasi mengajar anak bangsa supaye seimbang dari segi JERI (Jasmani, Emosi, Rohani, Intelektual)...cewaahhh...kenape guwa boleh teringat JERI ni???ilang macho guwa der!!
hahahhaha...



meh sini...aku cerite tugas hakiki sepanjang 2011!!
mari perikse di luarr!!!
(lets check it out!!)



Maths form 3:
Aku taun lepas request kat KJ (ketua jabatan) nak try ajar PMR MAth...dah 2 taun aku kerje, selame 2 taun jugak aku ngaja dak SPM add maths...jadi,demi angin dan pengalaman baru, aku nak rase juge debaran PMR gimana rupenyer...sebelum ini, aku tak penah la ajar formal budak PMR...tapi penah lah buat personal tutor kat budak form 3 tahun 2009 dulu - dulu...


aku mengajar 2 kelas...(5+5) credit hour...
Semoge anak murid aku berjaye dengan cemerlang derr!!!weh mok...tak perlu letak derr kot!!!




math form 4:
wah..ini best..ini best.....sebabnyerrrr taun lepas aku coordinator untuk math form 4...dan taun nih dgn tak perasannye, KJ letak aku lagi coordinator math form 4!!!wallahweeiii...fail 2010 takyah simpan lah...mental sudah ready!!cume taun nih start nak compact kan sylibus dengan addmath...so, itu kene adjust..tp rase nyer takde masalah since aku pon penah ajar addmath form 4..cume masalah mungkin kat students sendirik
jerlah!!! menchabar!!

masih mengajar 2 kelas (4+4) credit hour..
semoge anak2 murid aku baik-baik belake..takde yang mau menyakiti hati aku!!!!dengar cakap aku!!




Math form 1:
puhh kanan...puhh kiri...puhhh depan...puhh belakangg...bile masuk kelas form 1, aku kene prepare mentally akan situasi kelas form 1...mesti kekeriangan kanak-kanak ribene bergema di seluruh ruang kelas!!permainan emosi perlu dimainkan...saat nih, aku perlu bertukar menjadi pelakon kot...pelakon yang memainkan watak guru tadika!!!!muahahahaha...
tak perlu guru tadika mokk....kalo tak sampai bile lah mereke nak dewase....wat macam biase-biase je...tak perlu menggedik menggelabah..kang jadik bahan mereke jer...mereke nih bukannye boleh bagi cerite...abis kang balik hostel terus gosip perangai cikgu gediks...tak masal kang aku jadik pelakon wayang cerite diorang sendiri....

form 1 mngajar satu kelas (5) credit hour



ohh...oleh kerane form 1 ngan form 4 masuk lambat, bulan 2...jadik maknenyer sekang, aku masih boleh dok dlm air-con lebih lame lah siket....tapi start bulan 2 kang, dok dlm air-con kejap2 jer!!


bulan 1, siap-siapkan ape yang patut sambil meluncur tenett...
pesanan kepade wi fi maktab: kalo korang nak block pesbuk, block lah weyhhh.....aku ade berudbennn...tak kisah!!!!!hahahahahahahaha
*nada jahat giler der!*


mari kite hayati gambo aku dgn si pencari ilmu di bawah ini!!!!













tenkiuuuuu teaaachherrrr!!!!

No comments: