Pengikut Batu Blok

Monday, January 31, 2011

Apabila sudah banjir...

Johor banjir lagi....

Mase 2006, bila banjir besar melanda Johor, aku duduk muar....walaupun muar di dalam negeri Johor, tapi, rumah aku alhamdulillah tak banjir,,walaupon takde airr...mujur bapak aku ade buat telaga, tadah air hujan..,terrase selamat dan tenang...hanye dapat lihat dan rase kesian kepada mangsa banjir kot tv jer..sambil berdoa supaya aku dan keluarga dijauhkan dari malapetaka bencana...




tapi kini 2011..
Johor banjir lagi....dan aku berada di Mersing..Mersing tak banjir...tapi hujan lebat termasuk dengan angin kencang sekali...angin yang bunyi2 tau...


tapi banjir taun nih terasa dekat sgt ngan aku....kota tinggi banjir...kluang banjir....tuh semua laluan aku kalo nak kuar dari mersing....

akhir sekali...sementare banjir nih, duduk jerlah rumahhh....dannnn
tiddoooooo....




kota tinggi

kota tinggi yang tak tinggi lagi!

No comments: