Pengikut Batu Blok

Tuesday, January 18, 2011

budak oh budak..


taip post cepat-cepat...banyak keje nih!


meh nak cerite siket...taktau lah kelakar ke tak...tapi aku mmg nak gelak lah kan...

situasinye gini.....



pada suatu hari, aku masuk kelas form 3 nih...aku dah ckp, untuk quiz, aku tak mau ade org dapat below 50..dan ade 7 orang yang bernasib malang telah pulak lah dapat below 50..aku mengamuk lah kan,..mengamuk sambil memberi motivasi..hehehe...siap dah rotan bagai...
baru lah nak start kelas....



sekali aku tgk kat white board tuh, penuh dengan tulisan cikgu sebelumnye...budak2 nih punye lah taknak padamkan....bile dah gituh, aku pon malas lah nak padam...ko tau aku wat ape.??aku tulis ape yang nak aku ajar atas tulisan yang diorang tak padam..aku tindih tulisan lahh....pastu diorang dah sengeyh2..aku wat bodohh jerr...



sekali satu budak india, bangun mintak izin aku nak padam white board....hah...aku tanye, apesal ko baru nak padam sekang>???aku tanye "ko betugas ke ari nih??'
setelah disoal siasat, rupenyer takde jadual bertugas...



jadi untuk berlaku adil kepada semua orang, sume pelajar lelaki dikehendaki pegang satu pemadam papan putih, pegang beramai-ramai dan padam tulisan2 kat papan putih...sape yang tak sentuh pemadam tuh aku rotan...punye lah cuak katak, tersepit2 diorang nak padam semua itu beramai-ramai....


nak tegelak aku....mule2 nak tahan gelak...sekali tak tahan...aku terus gelak ngan budak2 sekali gelak...ooooo...dalam gelak2 aku soh budak2 tuh jgn lepaskan tgn kat pemadam...aku standby kat belakang...sape yang lepas tangan mmg aku rotan kan jer.....




bile dende-dende nih...aku teringat masa zaman aku sekolah dulu....bile kene denda, nak buat tuh malu....tapi bile dah buat, pastuh terkenangkan balik, mmg kelakar...boleyh tersengeyh sendirian.....



tapi sekang, aku pulak yang mendende budak-budak....



ohh...hidup ibarat roda!!!!