Pengikut Batu Blok

Sunday, January 23, 2011

Farhana faham la

Di suatu pagi Ahad yang hening lagi tenang, Farhana dan suaminye bangun pagi dan pergi ke pasar...ohh..of cos la bawak ananknye Adam sekali....

Tibe di pasar, Farhana berminat untuk membeli ikan cencaru...setibanya di kedai jual ikan cencaru, berlakulah dialog tersebut:

Farhana membelek2 ikan cencaru..

Pakcik Jual : haaa..dikk...caru dikk....

Farhana : yer..ermmmm....pakcik, boleyh siang sekali tak???

Pakcik : ooohh...kite tak siang ikan kecik dikk...mintak maaf dek...ikan besar kite boleh siang...

Farhana : oh...ok...(sambil terus pilih-pilih ikan yang menarik hati)

Pakcik : Kalau kedai lain, tak taulah..tapi kat sini kite siang ikan besar je...ikan kecik kite tak siang..

Makcik jual : Kalo taknak siang bakar jer lah...senang..ringkas...

Farhana sengeyh lagi...malas nak layan jugak...dalam ati kate "geli je kalo tak siang...aku kalo nak bakar pon aku siang punyer"

Sambung pakcik tuh lagi : kat sinih kalau ikan besar je kite siang...ikan kecik memang kite tak siang...

Eh pakcik nih...dah 3 kali kot kau ulang mende sama..

Farhana: Ok pakcik...saya fahamm...saya memang nak beli pon ikan pakcik...takyah ulang banyak-banyak kali...saya dengar dan saya fahamm....

Pakcik jual ikan terdiamm...FaRhana bagi ikan yang diminatinye dan urusan jual beli berlaku...


Kesimpulan:

Kau takyah lah nak ulang mende yang sama banyak kali kot...aku paham...aku bukannye soh kau pakse siang ikan tuh..aku pon mmg tgh pilih ikan ko kot...aku balik boleh siang sendiri lah..aku tanye sbb kadang-kadang ade penjual boleh siang....

apelah apakcik...!!~

5 comments:

Ann said...

ada ke org bakar ikan tak siang?.


erk..

Khumaera Ismail said...

hahaha..lawak ar pakcik tu..na kena makan penampo agaknye..

Khumaera Ismail said...

senang je..same cam nuffnag..pas register ko tepek kat blog..
Register HearBeat.com

F A R H A N A said...

ann- tau xper kan...dah namenye nak makan...kene lah besihkan!

khumaera- tau xper..x mkn lagi kot pg tuh

misz sheyla said...

hahahhaha..maybe pakcik 2 nak yakinkan diri sendriri kot...2 yg ulang byk kali