Pengikut Batu Blok

Monday, November 29, 2010

cerite budak gemok

ini cerite betul..org yang bakal aku ceritekan nih memang wujud dan ia benar-benar terjadi..

KISAH 1:

aku jumpe akak nih mase aku mengajar di salah sebuah sekolah (mcm byk je sek yg aku mengajar)..akak nih umo die 34 taun..tapi belum kawen lagi..Fizikal die, agak chubby (tp aku lg besar dr die)tapi kulit memang putih, macam cina..die sebenarnya department lain..tapi aku pon tak hingat macam mana aku boleyh terbaik dengan die..oleh kerana kami nih bersaiz besar, so satu ari die ajak aku berjalan kaki sekitar kawasan sekolah..untuk lose weight..dengan harapan....lama jugak..satu jamm!

so, mase berjalan bersama die tuh, byk lah yang dikongsikan..byk yang die cerite kat aku...cerite sejarah kenapa die tak kawen...kenape boifren die taknak kawen cepat..and pengalaman-pengalaman die..yess..die senior aku!1

dari kesimpulan yang aku dapat dari cerite die...akak nih, adelah seorang yg aras confidence level sangattt rrendah...beliau tidak yakin pada diri..ini semua disebabkan mase kecik-kecik dulu, beliau dicerca oleh makcik2 kerana tidak chomel mase zaman kanak-kanak.. Justeru, beliau sering berkurung dalam bilik dan sangat tak berkeyakinan untuk mengadap orang ramai..dressing beliau juga tak penah berubah dari zaman remaja, sampai lah ke zaman dah bekerja..

Kesian aku tgk akak nih...tapi kalau cerite dengan aku, impian die besar...maknenyer, die sebenarnye nak jadi macam orang biase..die nak sangat pakai lawa-lawa...die nak sangat shoping baju yang up to date..die nak ubah care lipat tudung (die lipat tudung bulat) tapi die takut untuk berubah!!

KISAH 2:

Si dia nih aku berkenalan mase zaman uni..kire satu geng ngan aku..badan die besar jugak..tp aku still lagi besar dari die...hehehe..

Die nih pulak..struktur badan die, die membongkok..dan die punye breast besar dan jatuh..macam makcik2 yg anak dah ramai..bg aku die lawa...ade lesung pipit..cerahhh...tapi itulah kan!!

Aku pnh tanye die..die pakai bra macam mane..die pakai bra kain yang takde besi..ala...yg mcm aku pakai mase kecik2..mase breast tak tumbuh lagi...dan die pakai sampai breast die besar..aku n kawan-kawan yg lain ade jugak nasihatkan die supaya tukor bra...seriously..tapi die tak tukar-tukar pon..

Satu hari kan, bile aku kuar shoping ngan die, aku pakse die beli bra besi untuk support die punye tuh lah..mule-mule die beli satu..bile balik, die try bra baru..die jatuh cinta...dengan branya..pastuh ajak aku gi shoping lagi untuk beli bra yang baru...yeeehaaaa...misi berjaye!!

dan sekang die dah bertunang dan tak lame lagi mau kawen!!phewwiittt!!~

kesimpulan:
kalau berubah untuk kebaikan, jangan takut untuk berubah..
kalau berubah untuk kejahatan, takutlah untuk berubah..

**kisah kegemukan aku pulak akan aku ceritekan untuk entri akan dtg...yeeehaaaaa!!~