Pengikut Batu Blok

Wednesday, April 21, 2010

Serbuan Rumah

uhhh...Semalam mak call..tanye: "awk ujung minggu nih balik tak??" aku pon jawab lah..."tak mak..hujung minggu nih nak kemas rumaahh" rumah dah lame tak besapu..biaselah aku...sejak mengandung nih, aku mengambil masa yang amat sangat lama untuk membersihkan rumahhh...



Then mak cakap lagi, "eh..kitorang nak datang rumah awak hujung minggu nih???" ala...mak..."berdebar..berdebar.." hehe..



meaning that aku kne kemas awal sebelum hari SABTU lagi lah kan supaya rumah nampak lebih kemas dan teratur...



nasib lah rumah aku nih tak banyak harta pusaka...senang dikemas dan memudahkan cara...


okeyh...mari kite checklist ape yang aku kene buat sebelum mak ngan ayah datang:



  1. cuci toilet- well..toilet sekang berada dalam kadaan tahap yang memuaskan..sudah complete...cume kene kasik wangi jer...huahauahu



  2. dapur - sekang keadaan dapur pon masih belum lintang pukang sebab tiap-tiap ari pon aku bersihkan dapor lepas masak..paling-paling malas pon 2 ari sekali aku mengelap-lap daki-daki minyak yang bertaburan disekitar dapur gas dan kawasan-kawasan yang sama waktu dengannye**heee..tak sempat lah weyhhh...**kali nih mmg kene touch up abis-abisan..



  3. wardrobe- okeyh..yang ini memang kene kemas betul-betul...kalo nak diikutkan semua baju kerje aku hanger..baju basahan aku lipat..okeyh..yang itu takde masalah...cume shawls aku bergelimpangan dalam robok sebab kadang-kadang nak cepat main tarik jer...



  4. cuci kain buruk - untuk memastikan yang kain buruk berada dalam keadaan yang bersihh...



  5. sapu dan mop- part nih la paling meletihkan aku weyh..seriously...yerlah..sebab satu rumah kene pulunn...

takperlah..aku pon dah semimnggu tak kemas rumah..aku anggap ini mcm exercise aku jer..huhuhu..uweeekkk...larat ke aku nih nak wat dalam tempoh yg singkat...huargggghh...

Farhana boleh!!!!!!



Kodah pun boleh!!!!!


Keadaan rumah sebelum kemas

bilik yang berterabur


dapur yang plastik terkeluar dari drawernyer




**Sekali Khamis petang mak call lagi, die cakap tak jadik datang sebab Eqah ade petandingan nasyid..jadik solo..tak blh skipp...aiseyhh.....


2 comments:

aziahzuber ialah name saye. said...

besar juge rumah kau ye mok

F A R H A N A said...

haha...besar utk 2 org!!lg pon aku mmg minimize kan barang2 dlm umah supaye ia menjadi lapang..senang nk kemas!!hehe