Pengikut Batu Blok

Saturday, April 3, 2010

selamat penganten baru to Suzana and Azali

hai semua-semua...hari ini saya sangat bergembire...saya tak kire..entry kali ini saya nak tulis panjang-panjang...nak letak gambar banyak2..heee
*
*
kenape saye gembire??
*
aku gembire sebab kawan sepermainan mese kecik2 (sek menengah kire kecik lagi kan) iaitu SUZANA BT AWAP telah selamat diijabkabulkan dengan pilihan atinye NORAZALI B AZMIR yang mane kedua-dua mempelai ini adelah kawan-kawan aku....
*
aku sungguh seronok kawan-kawan..mane taknye.. kagum betul dengan couple ini yang sentiase wuduk, tawaduk, zuhud serta rendah diri di zaman perchentaan mereka..sepanjang perchentaan, mereke takde nak kechoh-kechoh sangat sampai aku pun taktau bile mereke start berchenta sbb Zana tak becerite..aku kalu org bercerite, tadah telinge je..tapi dulu-dulu curious punye pasal, ade gak tanye membe2 lain..biaselah bebs..bergosipsssss....hehe..
*
seronok sangat tadi..kenduri Zana macam mini reunion student Maahad Muar batch SPM 2002 and jamuan ditaja oleh Zana..mane taknye agak ramai jugak yang datang kenduri tadi..membe2 lame yang dah tak jumpe..fadli, dain, khairiyah, hereyan, asiah, maryam kecik, maryam tinggi, purek,ewoq, fikri, hairazi and bini, nizar and bakal bini, hairun nizal harun, syafiq solikin, salbiah, asyraf zulfa, ami norliyana, zaman, che ar and bakal suami, dan yang lain2..(yg biase2 jumpe tuh takyah sebut lah...hehehe)..sampai-sampai jengok zana..macam dulu..mantain cute..
*
makan-makan borak2...gelak2...ketawe terbahak-bahak...sampai tersedak-sedak...hahahhaha
(gambar xder sbb kamere abis bateri daaa)
*
pastuh terdengar kompang dipalu..alamak..jali dah sampai...meh wat tolll....
*
*
tol kami wat betol2 dekat pelamin...sebelum tuh, org bawah dah kabo yg sampul dah abis...xper2..kite nak kene kan je..huhauhua..aku dengan kuase bulan melantek diri sendiri untuk mengetuai dalam mengenekan penganten..ala...soh panton je..aku pon pantun je 2 kerat..bukannye susahh...pihak laki pon balas panton yang diberi...so PASSS...tbe-tbe sape ntah dari belah Jali hulor aku 4 hinggit soh bagi2 kan dengan semua org...hahaha...aku bagi-bagi je mane yang sempatt...
*
acare tepung tawar,kitorang pun tak amek pot..terus turun bawah...lepak-lepak..gosip2..cerite kesah2 lame..kesah2 idup masing2 sekang yang berlawan2 nak kawen...minum air..makan jeruk...makan tau fufa...yang pidah soh kemar amikkkan..aku tumpang jer...hahaha..suasana dalam hampir2 kegelapan..tapi takder angin sepoi2 bahase yang bertiup...jadi mcm agak bahang boleh dikatekan disitu...aku pon godeyh2 beg aku dan terjumpe sampul bil astro..bantai lah..sampul tuh pon aku jadikan sbg kipas udang aku...
*
makan beradap pulak..lame betul penganten makan..kitorang pon masih meneruskan lagi acare lepak-lepak..tapi aku tau niat di ati masing-masing tengah tunggu makanan lebih penganten....
*
*
akhirnye, tibe lah juge udang panggang, buah panggang dan air oren panggang di atas meje kami...dihadiahkan oleh seorang pakcik yang tau dan paham atas kekempunan kami..hah...gelojoh sume mencapai udang panggang yang menyelerekan tercucuk-cucuk ke dalam sang nenas yang tak besalah...nasib lah aku nih malas nak kopek udang dan ditambah pula dengan kandungan udang yang tinggi kalori..so, aku tak jamah pun udang tuh..aku makan buah panggang jer....hehe...
*
bile sumer dah kenyang, penganten pon dah naik rumah...kitorang pon ikut naik rumah...ape lagi???amek gambo lah weyh...mmg setiap mase nak amek gambo...hah...hamek kau...aku dgn rase kegilaan kuase sekali lagi melantek diri sebagai director utk penggambaraan kali ini...uweekk...ermm..bile takde di kejadian, mcm banyak je idea yg timbul utk pose2 yang gedik gile santai tuh....tapi bile hari kejadian, aku pon mcm buntu dan gamba2 kt bawah je lah yang bejaye kami buat...




























akhir sekali...bukti aku datang kenduri kawen zana and jali
*
kepada Suzana dan Jali:
Selamat Penganten Baru...
Wish u all the best in your marriage...
Semoge kekal hingga akhir hayat.....
aminnnnn...
*
*
*
NOTA KAKI: mase salam nak balik, aku mcm biase wish good luck utk mlm nih...heee...and zana boleh tanye aku.."morq...cadar aku okeyh tak???" hah...and aku jawab..."okeyh...boleh naik.."
Abaikan.....
*
*
*
credit to sue and fariz for fantastic pic..







4 comments:

aziahzuber ialah name saye. said...

ok aku tak paham lawak nota kaki kau tu. or adekah itu bukan lawak? abaikan..

faris said...

entry best!!
aku pn rase teramat berterime kaseh kt faris. tade die tade gambo ni sume.

aziahzuber ialah name saye. said...

entry paling semangat skali. ehehe.. best mok ni!

F A R H A N A said...

aziah-die bukan lawak..so, kene abaikan..erm..aku mmg sgt semangat..sabtu mlm aku dah wat entri nih wpon soknye aku takdtg umah jali..