Pengikut Batu Blok

Monday, November 7, 2011

Bukan hatiku yabg berdarah tapi...(part 2)

Lepas dah tau aku berdarah, aku terus ke bilik air untuk mencuci ape yg patut...dah siap2 tuh aku kembali ke katil dan tanye kepade kande ape yang patut kite lakukan...


Kande lagi la buntu..perasaan takut dan risau dan bimbang menyulubungi hati kami...

Kemodian, aku tanye kanda pukol berape datuk harimauu??

Kanda kate pukul 6 pagi..

Ermm.. Aku kene call mak.. Die lebih arifff..walaupon doktor lebih arif dari die.. Hehe


Aku call mak tak semene- mene aku melalak.. Mak aku relakss je.. Sayu bile aku dapat cakap ngan mak aku dan meluahkan ape yang terjadi..

Mak kate pendarahan tuh die dulu biase alami..die ckp jgn risau..selagi tak keluar berketul ketul takyah risau.. Die suruh aku relaks dan amik mc ari tersebut dan pegi hospital.. Check dulu keadaan baby macam mane..

Bile dah cakap dengan mak, aku rase lege.. Lege sangat2 sebab aku masih ade harapan.. Hehe


Pagi tuh aku solat subuh dengan terpakse pakai pad.. Sebab mengikut kate mak, darah tuh bukan darah period.. Bile dah siap2 pagi tuh terus kitorng pegi hospital..

Kesian kanda.. Pagi tuh die patutnyer ade appointment penting tapi tepakse ditangguhkan..bini punye pasal bebb..

Aku dimasukkn ke wad kecemasan.. Nebes tunggu doctor.. Nasib tak tunggu lame.. Kanda dah nak hangin satu badan dah.. Nasib aku soh bersabar..aku cakap kat die,kalau aku boleh bersabar, die mesti kene banyak lagi bersabar..

Mase tengah tunggu nih, aku dah redha dan pasrah.. Aku hanye bertawakal kepada Allah supaya semuanye selamat..mase tuh aku kuatkan dalam ati kalau ape2 terjadi, aku kene redha.. Redha saja..perasaan aku dah tak berkecamuk macam mule2 aku nmpak darah.. Aku menjadi lebih rasional..


Doc pun tibe untuk buat ultrasound.. Dan bende first yg die cari ialah jantung.. Dan die nampak jantung masih berdenyut2.. Aku je yang tak nampak sbb aku tak tau lah aku bute medic ke, die pakai mesin murah ke tapi doc memang nampak ade bende berkelip..so baby ok..


Alhamdulillah.. Subhanallahh.. Itu je yg mampu aku ucapkan.. Aku disahkan selamat dan baby juge disahkan selamat..

Doc pesan, jangan buat keje berat.. die bagi aku mc die suruh rest aja.. No hal lah setakat rest je kan..


Ok dan cerite seterusnye kite bersambung untuk part 3 pulak okeyh..bye2..

No comments: