Pengikut Batu Blok

Saturday, November 12, 2011

Adam with his new no hair..

Alkisahnye rambut adam sudah mencapai usia yang panjang.. Menyaksikan die tergaruk- garuk kepala membuat hati keibuan aku ini jatuh kesian melihat akan keadaan die yang seakan- akan rimas dengan keadaan beliau..

Namun aku sering menangguhkan niat murni ku apabila aku risau betul takut die demam(sebab denga2 cerite org yg anak die demam lepas gunting rambut akibat mengeraskan kepala yang terlalu kuat dan dipaksa untuk berada dalam keadaan statik).. Kanda juga bimbang akan berlakunye keadaan tersebut kepada adam..


Tapi bile adam dah makin beso, makin kerap pula aku tengok die menggarukkan kepala..aku bersama kanda nekad untuk bawak die ke
Saloon untuk meng'make over' diri beliau..

Justeru, tadi alang2 aku ambik die dari nursery, aku terus singgah ke salon..

Mule2 didukkan adam keatas bangku yang diletakkan di atas kerusi supaye ilusi tinggi terjadi kepada adam.. Then bila amoi tuh nak selimutkan adam, adam macam merengek.. Eh.. Aku lupe yang adam memang tak suke diselimutkan.. Kene tunggu die tido baru selimutkan die..


Komdian, amoi tuh suruh tanggal semua baju tinggal pampers je.. Aku buat ape yang disuruh dan dudukkan adam kembali ditempatnya dan amoi bagi adam gule2 sebijik dan penyepit rambut satu untuk dipegang adam pada kedua-dua belah tangannya..

Dan adam terus meredhakan diri die.. Aku gelakkk giler tengokk muke die.. Muke yang kelihatan takutt takut tapi berani merelakan diri die dibotakkan.. Botak 1..sepanjang die kene cukur, aku gelak.. Memang tak tahann tengok muke die.. Hahahaha.. Lawak giler.. Rugi aku tak snap muke die sbb hp aku tertinggal dalam kerete..

Dan proses tersebut berlaku sangat pantas dan 5 hingget aku bagi kat amoi atas perkhidmatannya yg cemerlang, gemilang malah terbilang..hehe


Dan nahhh.. Inilah hasilnya.. Aku menghadiahkan adam sekotak kecik honeys stars atas pencapaian yg membanggakan itu..

Well done my son!!!

No comments: