Pengikut Batu Blok

Monday, June 27, 2011

Ini kah Yang Dikatakan Stress??


Once upon a time...In a classroom....

Cikgu : Class!!!take out your handout that i gave u on Friday...(cuti weeked aku assume sume dah siap)

Ade pelajar yang kuarkan...ade pelajar yang kuarkan sambil terkebil-kebil...

Cikgu : Hah...buat ke tidak??????


Pelajar A : Tak cikgu...Ari nih saya stress lah cikgu...

Cikgu : Hah B..Kau buat tak?? (B duduk sebelah A)

Pelajar B : Tak cikgu...saya pun stress jugak!due tige hari nih saya stress..saya tak boleh buat home work...

Eh...berasap lah cikgu nih bile anak murid die ckp mcm tuh...


Cikgu : Apasal ko stress??Kau stress nak carik duit lebih ke sebab tak cukup duit nak beli pampers anak???Ke sebab anak kau buat sepah umah??Ke kau stress sebab kau nak pikir biler lah kau nak lipat baju kau yang menimbun tuh???Takpon kau stress ikan kat ice box umah kau dah abis, bile lah kau nak gi beli...Atau kau stress ari nih kau nak masak ape????Mane satu sebab di atas??

Cikgu tuh sambung membebel lagi:

Keje korang belajarrrrr je....kalo ikutkan, masalah stress ko nih hanyelah taik gigi je kalau nak dibandingkan hidup stress di alam dewase...


Sebagai seorang maknusia, kau kene pandai cari terapi diri masing-masing untuk hilangkan stress..kau jangan jadikan stress sebagai penghalang kau nak berjaye...mmg kau takkan berjaye.....sebab kau gune alasan stress je...


kau ingat cikgu boleh ilang kan stress kau dgn tak bagi homework ke??banyak lagi stress yang lain yang akan datang...you have to face the reality..jangan lari dari masalah...bertambah masalah awak nanti....


Faham tuh??


Sile belajar bagaimana nak atasi stress..





Dan selepas itu cikgu tersebut berenti membebel yang memberi nasihat...hahahaha~



Farhana says NO TO STRESS..Jika aku stress aku akan:


  1. Istighfar...amek wuduk baca Quran...
  2. Drive kerete...sambil menguyahhh makanan yang sedap..
  3. karaoke...since kalo dah ade anak tak karaoke, melalak sorang2 ngadap letop..
  4. tengok cerite lawak
  5. biarkan dulu masalah tuh, tengok tv dulu..dah tenang baru pk...
  6. nangis dalam bilik air...nih kalo tahap tak leh tahan...
  7. main badminton ke...atau buat aktiviti kuarkan peluh..(nih jarang siket aku buat)
  8. TIDORRRRRRR...hahahaha!
  9. shoppinggg...terapi paling best...tapi perlu modal yang tinggi..
  10. gosip ngan GFs...mmg lupe masalah oii!

takdelah ke semua care kan aku buat...bergantung kepada situasi dan keadaan...tapi itulah mende2 yang aku akan buat bile stress...


Hidup memang akan stress kalau kite layan...jadi, jangan layan stress..stress akan lari bertempiaran sbb takde sape nak layan die....



bye bye stress!
ngeh..ngeh..ngeh..

No comments: