Pengikut Batu Blok

Tuesday, June 7, 2011

Barang Yang Lepas perlu Dikenang!


Situasi: Sedang gigih kemas umah..benti kejap untuk tulis sesuatu..


Alkisah seorang pompuan yang cuai ini sudah kehilangan cincin nikahnnye...Dek kerana tahap kecuaian yang tinggi dan pompuan nih pon sedar yang diri sendiri yang cuai, maka pompuan ini tidaklah memberitahu suaminya akan kehilangan cincin nikah tersebut....Pompuan nih yakin yang suatu hari nanti beliau akan berjumpa juga dengan satu-satunya cincin kesayangannye itu..





Selepas berbulan-bulan tidak bersua muka dengan cincin tersebut, maka pompuan ini sunggguh pasrah dan memberitahu suaminya....Tak tau lah ape yang ade dalam pikiran suaminya..Mungkin suaminya cakap dalam hati "Pompuan nih kalo nak mengabiskan duet aku nombor satu!"..tapi itu hanye andaian pompuan ini jer!!


Suami hanya berkate "Cube cari betul-betul"


Pompuan ini sudah putus asa...melihat gambar perkahwinannye yang tersarung cincin pernikahannya, hati menjadi sayu....Pompuan nih sungguh kesal!



Pada suatu hari yang hening, sedang pompuan nih gigih mengemas rumah dan sedang ia menyapu bilik tidurnye, tibe-tibe terdetik di hatinya untuk sapu bawah katill...hhahahha..kantoi sebelum nih tak sapu bawah katil....


Tibe-tibe, disangkakan habuk yang keluar, rupenye cincin nikah yang menjelma...waduh....menjerit-jerit kegirangan pompuan ini....Terus disarungnya cincin nikah itu ke jari manisnya dan berkata "Alamak....dah ketat lah!"


Maka pompuan ini terus hamek gambo dan letak lah ia dalam blog dan dengan gigihnya, pompuan nih telah menulis cerite kehilangan cincinnya ini di dalam batu blok beliau...


nih lah cincin die...





Soalan:

Siapakah pompuan yang dimaksudkan di atas?????

hahahahhaha

3 comments:

。+゚o。. Puan Dot . 。o+゚。 said...

mok.. aku punye cincin risik pon ghaib.. hahaha... mls nak cri..

F A R H A N A said...

hahahah...cincin risik aku dah lame arwah dah..mase aku tgh kawen lagi...hehe....skang tinggal cincin tunang dgn nikah jer!

aziahzuber ialah name saye. said...

siapakah perempuan itu? waduhhh.. susah nk jawap soalan nehh.. sape la pompuan yg hepi sgt berkahwin sampai cincin pon da tak muat. ahahaha