Pengikut Batu Blok

Friday, June 10, 2011

Air Barbican



Korang kenal air minuman nih??????

Ko penah rase tak???

AKu pernah!

Aku dulu antara penggemar air nih...air nih senang je nak dapat kat mersing nih...dekat 7 Eleven banyak jual...harge die mampu miliki..3 hinggit lebih...


Rasenye...sedapp..memang sedap..ade kawan aku sampai dah tahap ketagih dengan Barbican..syukur aku masih belum di tahap itu...aku beli kalau aku ter pegi 7 E jer..


Tapi sekarang, Barbican didakwa menjadi bir haram (aku tak nak sebut bir halal..sebab kalau dah nama pun bir, die mesti HARAMM)

Syarikat pengeluar dakwa kandungan alkohol dalam air nih cuma 0.01% tapi lepas ujian makmal, alkohol die ade 0.5%..Tertipu semua pengguna yang penah minum air nih termasuk aku....



Secara jujur, aku yang daif, lurus bendul, bodoh sombong taktau pon air nih ade alkohol....memang tak bace pon ingredient nyer...aku yakin jer sebab aku pikir kalo alkohol, mesti die letak dekat tempat alkohol...Betape lah bodoh sombong nyer aku nih yang tak berhati-hati dengan ape yang aku makan dan ape yang aku minum..


Ayah ngan mak aku selalu jugak pesan, kalau nak makan kat luar, kene tengok tempatnye..tengok orang yang buat...tengok bahan yang digunakan..sekarang nih cop halal, aku pon boleh design sendiri!



Tuh lah, aku tak dengar cakap mak ngan ayah...main belasahhhh je semua sumbat dalam mulut....




PAsnih memang tak lah kan aku beli air Barbican nih..walaupon die dah kurangkan kandungan alkohol pon, atau walaupon takde langsung unsur alkohol dalam air nih..aku dah berase syubhah terhadap air nih..baik aku takyah minumm....



okeyh..
sekian, terima kaseyh!

3 comments:

Sue.Mr.Faris said...

aku tak pernah tau pun
tau pun masa dah tau benda ni haram
faris kata da lame teringin nak minum seb baik la dia tak pernah la pulak nak beli & minum
1 hari aku g kedai aku amek botok tu nak tengok ingredient tp mmg tade mok tulis ada alkohol
keluar kedai aku btau dia botol aku pegang tadi tu jakim kata haram. dia terkejut & dia kata naseb baek la aku btau dia kalau x, selamaattt da
ramai dah org islam minum kan. sedih betul..

Anonymous said...

kalau ginger beer ngan root beer...awak minum ke?

F A R H A N A said...

root beer tak suke rase...ginger beer tak penah minum