Pengikut Batu Blok

Tuesday, May 10, 2011

Gila Glamour

Semalam kan, Wan Zahirah (cikgu BI) datang kat jabatan aku...

Kak Fana..kak fana...kite masuk metro!!!


pastuh tak lame kemudian, hp berbunyi..kanda msg:


Beli metro..muka tuh masuk surat khabar.


wah...eksaited lah aku kan nak tengok muke sendiri...bile bukak mymetro, takdepun muke aku...habuk gambar pon takde...takleh jadik nih...balik sekolah, terus isi minyak dan beli metro..terus selak page belakang (bahagian sukan)..carik punye carik akhirnye jumpe berite pasal team aku masuk futsal...


Yang tak tahan tuh, tajuk berite nih "MRSM Mersing tekad lebih mantap tahun hadapan"..pastu isi berite nih ade sebut nama penuh aku pulak tuh...bangge ayah aku name die pon masuk metro.....hehe

meh tengok upclose siket muke aku!

memang muke paling ekstra poyo...muke buat-buat ganas dan kental bagi pihak lawan gerun tengok...hahahhaha..you know me...


Paper cerite tak lebih lanjut..meh aku cerite lebih lanjut mengenai futsal yang aku masuk nih:


Aku memang punyai pengalaman yang tipis dalam astro arena futsal ini...aku start main mase kerje kat Melaka..ade pemilihan untuk wakil MARA Melaka untuk sukan MARA..abis tuh bile dah main free nih. aku on jah lah...training je macam biase...mase sukan MARA kalah sampai semi final jer...


Selepas 2 tahun tak main, tibe-tibe ade cekgu ajak main futsal untuk metro...untuk bagi team aku lincah siket, kitorang bergabung dengan student sekali...maknenye team nih campur lah...yang budak pulak baru rase sepak bola...2 minggu training sebelum nak main kat Millenium Sports Centre...dan yang bestnye, dalam tempoh 2 minggu tuh, aku tak penah turun training futsal tuh...kalo trun pon, aku gi main badminton ke, netball ke...macam malas lah nak main...


Dan sebelum game yang sebenar, kitorang ade main friendly dengan satu team lagi kat mersing nih yang masuk metro jugak...dan mestilah kitorang kalah kan..lawan dengan muke2 yang lebih ganas dan maskulin....huhu~


Bile tibe hari kejadian, memang kebanyakannye memang muke maskulin..main futsal pon pejam mate jer!hah...terus pesan kat budak, kite main kite enjoy je...jangan pressure sangat...main kene senyumm...kite main untuk fun jah okeyh!!!hahahahah~kaver baik punya...


dan akhirnye kami kalah peringkat kumpulan...

Sehubungan dengan itu MRSM Mersing tekad lebih mantap lagi tahun hadapan....hahahhahahaah...

3 comments:

hida.hadi said...

nak sainnnnnnn!

faris said...

ape pasal ko pny like fb ade name aku je setiap entry. pd hal aku x like ;p ikikiki. ade error la tuu

@z@z said...

hahaha...congrats...byk bende gempak rupenye!!!!TOLONG UPDATE aku!!!!!hihihihi