Pengikut Batu Blok

Tuesday, May 31, 2011

Bila di jalan raya..

Samseng jalanan di mana-mana..Aku dah hadapi banyak situasi dimana aku sendiri berdepan dengan samseng jalanan..Aku bagi due contoh je..
Kes pertama..

Aku baru balik hantar laki aku gi Haji..Kisah nih berlaku dekat area Senai..aku tak tau lah jalan ape...Nak dijadikan cerite, aku pon taktau ape cerite...tengan sedih-sedih drive kerete sambil membawa Adam, tibe2 aku terdengar hon lori yang sangat kuat dekatttt je dengan aku...aku pon terkejut beruk lah sambil melatah OhPocotMakKau! Sekali aku tengok side mirror, belakang aku ade sebuah kerete Volvo lama dipandu oleh Seorang Apek dan ditemani dengan kawan die yang berbangsa apek jugak...drive2 punye drive tibe-tibe ade lah lampu isyarat...mase tengah merenung nasib yang kejauhan laki, tibe2 aku terdengar bunyi kecoh-kecoh kat belakang aku...


Sekali aku tengok belakang, driver lori tuh turun lori, pegi kat kete apek tuh, marah apek tuh..ape yang die marah aku pon tak tau...aku nih muke nampak kental..hati cute jugak...takut punye pasal, aku pun drive kedepan siket, nak bagi kerete aku rapat dengan kereta depan..Aku tak moh terlibattttt!!

Tapi aku kesian lah dekat apek tuh kene marah kaw-kaw..ape ntah yang dicarutkan oleh driver lori tuh...berdebar weyhh...nih macam dalam scene drama...tak sangke berlaku depan mate...dalam ati aku, kalo ade ape2 berlaku nih, aku lah saksi kejadian....


Tibe2 lampu hijau..apek tuh pon berlalu meninggalkan redeber tuh terkontang kanting die mendapatkan lorinyer...


Kes Kedua:


Kes ni berlaku kat Mersing...Aku tengah amek Adam dari nursery...Aku bawak kereta slow..tapi takdelah slow sangat...dalam 70 km/h...sebab aku mengenangkan bawak Adam dan Adam pulak tak duduk dekat baby seat die...aku rase 70 km/h untuk jalan kampung berbaloi...



Tibe2 ade kete wira buruk rapat sangat dengan kerete aku kat belakang...die main2 lampu...pehh...nih pehal pulak kan...die nak potong aku rase...tapi tak boleh nak potong sebab kerete kat opposite lane berderet...so, aku mengekalkan speed aku..acceleration aku is zero..
perlu ke letak formula???hahahahha!


Dan akhirnye die dapat peluang nak potong aku...betape samsengnyer maknusie tuh, die potong rapat giler dengan kerete aku sambil hon kuat-kuat!!!!Terpakse OhPocotMakKau sekali lagi..berdebar aku..sangat bedebah die!!bungokkkk!!!


Lepas dapat potong aku, tibe2 die tekan brek pulak....kau rase nak makan terajang ke nak mintak penampar,???nasib aku slow..so, takde tersodoknye aku kat kete buruk die tuh....bile die brek, agaknye aku tak melawan die balik, then die pon pecut balik...hilang die dari pandangan aku...


Banyak lagi kes2 bonzer besar kat jalanraye yang aku hadapi dan aku dengari...Mak aku sendiri penah kene jerit BODOHHHH depan aku...kau rase hangin tak ade orang mencarut kat maKkau???aku pon balas "KAU LAH BODOH, BODOH!!" tapi aku cakap dalam kerete...orang yang mencarut kat mak aku pon tak dengar...huhu


Buat maknusia yang rase die bonzer besar di jalan raya:


Kau tak perlu lah nak rase yang jalan tuh BAPAKKKKK KAUUU yang punye...sebab kitee semua pon bayar road tax...Melainkan mungkin kau tak bayar road tax sebab jalan tuh kan BAPAAKKK KAAUUU yang punyer...


MAafkan lah orang yang membuat kesilapan di jalan raye tanpa perlu menunjuk-nunjukkan kemarahan di khalayak ramai....Takkan kau tak penah buat silap kat jalan raye kan...Kaymonlahh...dulu mase kau mule2 dapat lesen, kau pon bawak macam siput babi kan.??kau pon penah terlupe bagi signal bile nak masuk simpang kan???so maafkanlah....kite nih maknusie...tak gune bergaduh atas jalanraya..memang takde muhtip langsung!!kalau kau bagi salah sorang menang, so yang menang tuh ape dapat????Kalau aku yang kalah, aku bagi kauu GELAKKKK je...hahahha..


Pesanan ikhlas untuk diri aku dan korang semua..



Berhati-hati di jalanraya..
Anda mampu mengubahnya



Sekian, terime kaseyh!

2 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

pergh..sgt samseng siot orang2 tu..bahay beb ko bawak baby..ko ade buh sticker or yg gantung2 tu (lupe name) "baby on board" tak? at least membantu sikit..huhu~

F A R H A N A said...

aku tak letak BABY ON BOARD..tapi aku letak FABULOUS MOM ON BOARD...hahahhaha