Pengikut Batu Blok

Friday, October 1, 2010

surirumah terlampau

ohh kawan-kawan...

kenape aku rase lately mcm tertekan???
nak cakap aku banyak kerje, biase-biase je..sebelom nih pon banyak keje, tp kepale tak sekusut ini...
kalo pasal my adam pulak...tak mungkin...sebab aku dah seronok main adam..bile serabut atau penat, aku main je dengan adamm..lupe keserabutannn..
ermm...

ermmm..

mungkin aku boring...tapi aku tak boleh boring...aku boring atau tertekan menguruskan rumah kott..hek eleh..macam geli jer kan...tp serious lah..

mule2 mengurus rumah rase seronok sangattttttt....

tapi kan biler dah lame-lame, aku rase busan buat mende yang same...tak penah abiss..
tak penah habiss sampai aku mati kot!!!

aku nak mintak tolong kanda..memang kadang-kadang die tolong..tapi kan kalo die dah balik die dah penat, takkan aku nak suruh lagi kan...aku pulak kalo penat macam mana pon aku kene buat kan...kanda cakap, kalo penat takyah la buat dulu...

masalahnye aku nih tak boleh tgk baju kotor kat bakul..agak-agak mesin penuh mesti aku nak basuh..so, bile dah basuh mesti lah teruskan ke proses-proses seterusnye..menjemur, mengangkat, melipat serta menggosok...kadang-kadang kalo aku mintak tolong kanda jemur kan baju, kalo die lambat atau tangguh buat,,aku jadi tak sabar,,aku tak suke tgk bakul tuh berisi penuh...dan aku jugak yg terus jemurrr...

bab masak pulakkk...aku boring atau busan nak kene pikir menu makan setiap ari...kalo aku tanye kanda nak makan ape, die ckp masak jer ape-ape...die makan je...waahh..tension guwaaa kalo die ckp camtuh...at least kalo die request, senang je aku terus buat...takyah pk dahh..aku nih pon bkn lah reti sangat masak kannnn..tuh yg menu terhad,...hahahah

skang nih aku tahan mate jer tgk umah yg besepahh..aku tak sabar nak tunggu ari sabtu, nak kemas giler2 umah nih...nak basuh toilet ntah biler lahh...dah lame aku tangguh nak basuh toilet tak basuh-basuh...weekdays mmg tak boleh nak menyental sbb kalo nak mmbasuh kene makan mase yg lame...klo tinggal adam lame-lame kat depan tuh, aku rase berdebar lah pulakk!!

aku ade cadang kat kanda upah org tolong kemaskan umah..tp kanda betul2 tak setuju sbb die kate kitorang nih spesis letak duet besepah-sepah..so, die tak caye org yg kemas umah tuh...fine!!!!

so, sabtu nih, anto adam gi nursery...pastuh gi pasar kejap...pastuh balik, kene terus bergegas kemas umahhh!!!

morqq!!!! kau boleh morq~~

peace!!!

No comments: