Pengikut Batu Blok

Thursday, July 29, 2010

sesaje

holla hoiiii...

picca tells everything!!!!!!

ya..ya..

aku tgh tido kan adam and adam dah tido atas dakapanku di waktu maghrib..yerr..maghrib org tua cakap jangan tinggalkan baby sorang2..

aku xnk tido kan adam tp die dah tido kan...x smpai ati nak kejuttt..keh3~

ok..ok..back to story!!

ape aku nak cerite???

oh ya!!!

aku sangat tak sabar nak berjalan-jalan...destinasi pertama selepas bersalin ialah!!!!!!!!
*



*




*




*



*


RUMAH PIDAH!!!!!
Ahad nih 1st August!!

wah..kau mesti bangge kan pid aku nak g umah kau dalam tempoh berpantang!!
(yaa..bawak adam sekali!! dan jangan ditinggalkan Kanda nanti kesepian dia di rumah tanpa aku dengan Adam)..kehkehkeh

tapi siyesli..aku rase sangat lame tak kuar rumah..otak aku seperti tak berkembang tak kuar rumah selama 20 hari...aku ulangi 20 hari++!!!!!!!!!!!(++ sbb bergantunglah korang bace ari ape )
pantang lah konon kannn aku nih!!

awal2 due minggu mmg aku pantang jage makan minum bagai..minum air akar kayu, makan jamu, mandi mandian herba...tak makan mende goreng..makan nasik panas lauk ikan bilis sangai campur lada itam..haruan bakar, lobak putih dan sebagainya..pakai param pilis segala bagaiiii...stokin jangan dilupakan!!!!!ehh..tidak ketinggalan barut bekung bedung dan segalanya...dan untuk kelegaan, panggil bidan mengurut!!!dan bertuku ala2 kadar sekadar-kadarnya..wahhh!!meriah sungguh berpantang!!!

tp tuh semua mase mak aku amek cuti 2 minggu sbb nak layan kepantangan aku plus tolong aku mandikan adam, memain dengan adam...thanks makkkk!!!!!

tapi sekang mak dah start keje balik...

waaa..aku sudah menjadi kelam kabut....pepagi aku kene bangun...nak nyusukan die lagi..pastu mandikan die sendirik..masak sendiri...mandi sendiri..eh..eh..mmg lah sebelum nih aku mandi sendiri jugak kan..hehe..

dah ilang dah param pilis, xder dah barut bekung bagai, makan pon mane sempat je..yang goreng moreng pon aku sebat je..tapi masih pakai stokin, pakai kain batik...hehe...mandi herba tuh pon dah tak pagi-pagi..kol 3-4 ptg baru lah aku nak mandi...heeee...sori naik lori...sangat tak sempat okeyh!!!

alamak...adam dah nangisss!!!

chiow!!

No comments: