Pengikut Batu Blok

Saturday, July 3, 2010

mak, mummy, ibu, umi, mama, bonda

i'm 40 weeks 3 days..
gagah lagi bertenage..

Petang tadi boleh lagi main basikal dengan main badminton...

pastu masuk umah, sakit pinggang bukan kepalang!!
(oh ya..pagi tadi ade kesesakan napas berlaku!! penawarnye hanye duduk, rehat mengambil oksigen secukupnya)

woaaa...orang yang nak beranak due die dekat2 ngan aku dah pon deliver dengan selamatnya..alhamdulillah..
Tahniah untuk Fidu (Ex-roomates mase kat Qber) and kak Long Eda..Due2 pon dapat baby girl...fuhh..tengok gambar anak mereka, lagi perasaan tak sabar membuak-buak..krooohhh3~

ok..ok...mari kembali kepada tajuk...atas tuh intro semate2..
hahaahaha..

makin dah rase nak besalin nih, baru aku teringat aku belum decide lagi nak membahasakan diri aku ape ngan anak aku...

Mari kite tengok pilihan yang ade:

  1. MAK - aku suke gak kalo aku bahasekan diri aku MAK.. Sebabnye aku panggil mak aku pon MAK..Jadi macam dah biase dan aku anggap ianya sangat senang lagi menyenangkan..
  2. MUMMY - best woo kalo anak kite panggil kite MUMMY..Ayat contoh: "Mummy!!!Mummmyyy!!! nak makan!!Ermmm...Yummyy!!!!"hahaha..selesa!!
  3. IBU - panggilan IBU ini menggambarkan wanita yang dipanggil IBU itu adalah seorang wanita yang bersopan santun, berbudi bahasa dan berpekerti mulia...tapi aku macam itu kah??? heeeee...
  4. MAMA- nape ntah aku rase, klo MAMA nih, orangnye kuat menangis..sori!!memang tak logik kan??tapi itulah yang aku rase..
  5. BONDA - mule-mule memang terpikir nak bahasekan diri aku BONDA..tapi kan...tapi nanti anak aku lambat lah nak panggil name aku...tunggu die boleh cakap barulah die boleh sebut BONDA tuh...huhu..tak moh!!tak moh!!
itu pilihan yang ade!!
Belom decide..tapi tunggu anak aku lahir dulu...ape yang terkeluar dari mulut aku, itu lah yang aku pilih,...Taknak lah aku tentukan sekarang...sebab nanti lain yang dirancang, lain pulak yang jadi!!

*Name anak pon belom wat pilihan muktamad lagi...huhuh

2 comments:

aziahzuber ialah name saye. said...

aku nk vote boleh tak? aku nk vote utk MAMA jugak! rse mama cam sesuai utk ko. tp MAK mmg sesuai ngn sape2 sahaja ;)

Payad said...

akak aku pakai mummy..masa memula dengar dia bahasa kan diri die..aku eeuuuwww kat dia..geli telinga aku..tapi skg dah biasa..mcm comel pulak aku rasa..ekekekek..so aku vote mummy!hahah aci kan kan kan