Pengikut Batu Blok

Wednesday, April 4, 2012

MCkk pulak

Bukan nak cakap pasal Malay College Kuala kangsar.. Tapu ini mengenai Medical Certificate Kerana Kaki..

Dalam minggu ini, dah dua hari aku amek MCkk.. Semuanye pasal gare-gare kaki ku yang kejang otot sasanyer.. Selasa hari tuh, aku kejang pagi sebelom nak pegi sekolah, then aku sapu minyak panas.. Lame-lame baik..

Rabu aku gi kileje macam biase.. Sempat jugak menyiapkan kerje-kerje untuk standby takut- takut dah terberanak sian orang lain akan kelam kabut ganti keje aku.. Petang tuh ingat aku nak balik umah kejap, merehatkan minda sebelom pegi pejumpaan kelab teater pukul 3.15.. Aku dah ready bahan dah tinggal nak run jewww..


Unfortunately, sedang enak membuat tahik mate, tibe-tibe ku terjage dan ku rase urat kaki kanan ku macam nak putus! rase die macam ala-ala simpul biawak, tapi durasi kesakitannye sungguh lame.. Sangat lame.. Nak amek minyak panas, minyak panas terletak di meje cermin yang memerlukan aku bangun dan berjalan untuk mengambilnyew.. Memang takboleh nak amek lah kan!

Aku menjerit jerit sorang sorang kat rumah tanpe ade sape yang dengar.. Dah duduk sorang kan.. Lepas dah jerit, aku sendiri yang tenangkan diri aku.. Oh oh.. Kesian! Bile hati dah tenang, aku hanye memejamkan mate sambil mulut terkumat kamit menyebut zikrullah sambil tangan menggosok kaki ku yang sakit itew..

Tak lame aku dapat rasekan sakit itu ilang, aku sambung tido dengan harapan lebih baik apabila bangun tido.. Tapi pas bangun, kaki ku rase cramp lagi.. Cume kurang dari yang petame tadi..

Sekarang rase macam urat kaki bersimpul simpul di kaki kanan menyebabkan ketak selesaan berlaku apabila berjalan dan terkencot-kencot lah aku berjalan sehinggelah sekarang ini, hari khamis ku terpakse amek MCkk lagi..

Cume pagi tadi kanda cakap, Tengok keadaan aku skang nih, die soh aku cuti dah!

Aku tak cakap ape ape.. Tapi dalam ati cakap taknak cuti dulu.. Aku tak ready.. Tak ready lagi nak beranak! Walaupon tak sabor sebenarnye nak tengok anak baru, tapi tak ready lagi nak melalui proses pengeluarannyer.. Ahh.. Hidup sungguh complicated!

tunggu jelah bile seru itu sudah sampai..ehh.. Ade ke seru itu?? hahaha.. Memandai jer aku nih!

No comments: