Pengikut Batu Blok

Wednesday, July 13, 2011

Satu

Sabtu lepas Adam setahun...Tak sangke dah setahun....Ingat dulu masu die baru sebulan..hati aku cakap, "baru sebulan???..lame nak tunggu setahun"

Nih sekarang, tup tap tup tap, setahun dah berlalu...Setahun dah aku bergelar emak kepada anak yang bernama Adam..dah setahun juga Adam ade mak macam aku...dah setahun jugak Adam tengok dunia...(termasuk waktu penglihatan die kabur mase baby dulu)..



Sekarang Adam masih lagi baby...tapi baby dewasa...hehe..Mari kite tengok perkembangan terbaru Adam selepas setahun.

1. Gigi Adam baru tumbuh 2 ketul kat belah bawah..hehe..lambat sikit dari orang lain...kurang kalsium agaknye...tulah..aku dulu tak minum susu mase pregnan..tapi aku tak kisah, sebab aku tau lambat laun, gigi die akan tumbuh jugakk...hehe



2. Walaupon gigi baru due ketul, tapi Adam punye care makan dah macam penuh dah gigi yang ade dalam mulut...Kuatmakanmacammakdie..hehe..Penah aku pegi makan luar satu keluarga...Sebagai mak prihatin, aku masak kan lah bubur Adam kat umah..then bawak bekal bubur Adam...sampai kat kedai makan, aku bagi Adam makan..sekali dah abis bubur die nangis nak makan lagi..last2 nasi aku jugak yang aku korbankan...huhu...tapi, makan jelah Adam selagi boleh makann....janji berkhasiatt...aku tak mau bagi junk foods untuk anak aku..aku harap orang sekeliling pon paham prinsip aku dan tak bagi jugak junk food kat anak aku..



3. Dua hari sebelum hari jadi Adam, Adam dah boleh melangkah sebanyak enam tapak...eksaited aku main-main jalan dengan Adam...Keesokkan harinye, makin jauh pulak langkah die...tapi masih lagi tahap terhuyung hayang..macam tak stabil jerr..Tapi sekarang, dah semakin kondifen die melangkahh..siap buat muke berlagak laggii...hehe



4. Banyak baju Adam yang makin tak muat..Ade yang aku dah banned terus..dan ade jugak yang aku sarungkan jugak...tapi ala-ala sarung nangka lah kan...Aku perlu belikan baju baru untuk Adam..perkara yang jarang-jarang dilakukan namun harus jua dilakukan...hahaha...mase Adam baru lahir, ramai orang bagi baju...so, aku gune je baju hadiah yang orang bagi..terime kasih u olls!!
.

5. Budak kechik nih dah tak boleh dok sorang dahh...kene ade aku dalam pemerhatian die...tapi kalau kite ralitkan die dgn mainan, mmg die akan ralit jugok lahhh...


6. Adam belom cucuk setaun lagi...bile lah mak die nak ade mase gi klinik cucuk Adam..okeyh..okeyh...next week wajib!




Dan kebetulan mase hari jadi Adam, rumah mentua aku buat kenduri..Jadi alang-alang keesokan harinye, adik ipar aku belikan lah kek nih utk Adam...Aku pon tak tau mase die gi beli nih/...dah ade kek, terus potong jerlahh ngan Adamm....


Yang Adam pulak, buat muke tak paham mase potong kek...hahaha..tak caye, tengok gambar kat bawah nih!









Last sekali, happy birthday Adam yang ke Setaun...Semoge Adam jadi anak yang soleh, anak yang taat kepada perintah Allah dan anak yang baik...Mak sayangggg Adaammm!!!!


Bye!

1 comment:

faris said...

happy birthday Adam ! makinnn comelll :)