Pengikut Batu Blok

Sunday, July 24, 2011

Sarang tebuan

Aku bukan nak cerite pasal sarang tebuan kat sinih...tapi betape aku nak cerite yang blok aku nih dah bersarang tebuang sebab dah lame gile kot aku menyepi dalam donia blogingking!



Minggu lepas plus minggu nih termasuk minggu depan beserta minggu lusa pastuh minggu tulattt-ntah pape lah kau nih morq..sebenarnye yang aku nak cakap, minggu lepas aku macam terkalut sikett..dengan kerja dan hal peribadi...


Kerja jadi cikgu memang lah kan..ade pasang surutnyer tahap kesibukan...kalau nak sibuk memang sibuk betulll..tak terkejar nak buat..tapi apakan daya...aku dah dibayar gaji untuk buat kerje..den buek jolahh...



Contoh macam minggu lepas...name je macam free sebab minggu lepas student tgh minggu ujian selaras...tapi aku tetap tak terkejar jugak buat kerje..minggu sebelum minggu ujian, buat soalan..mase minggu lepas, jage budak exam..patuh, buat mesyuarat kecik untuk jawatankuasa bawah aku (Menyambut dan memprotokol) untuk Jambori Pengakap SeMalaysia..Mersing jadi tuan rumah... Pastuh buat booklet selai untuk minggu aktiviti..orang yang bute teknologi nih memang lah terkial2 nak siapkan booklet tuh tadi...tu yang den lombab bona tuh...hehe...pastuh lupe pulak kene buat skema jawapan...rakan-rakan seangkatan dah nak menanda...aku lagi nih ha yang tercungap2...

So, nak naik minggu baru nih, aku kene buat...satu....minit mesyuarat utk dibentangkan dalam mesyuarat induk jambori...dua...booklet yang dah riso tuh aku kene amek...cari bwp soh edarkann...kehkehkeh...malas aku nak edarkan sendiri....hihi...tige....nak settlekan fail LP (Lesson Plan) aku...jadual dah kuar...maknenyer mmg dah mase utk anto..empat...eh..yang keempat nih patut jadi nom satu...kene marking paper ari tuh budak ujian...yang form 4(2 kelas) dengan form 1(1 kelas) aku dah pulun....tinggal form 3 (5 kelas-tanda by section)...Then bile dah tande maknenye kene key in lah kan...takde maknenyer ko leh lambat2 nak tande...



Tapi aku biaselah...kalut2 pon, buat-buat tak kalutt....yang penting time management...cewaahhh-pirahhh!!! tuh yang aku selalu curi2 blogwalking tuh.... Blogwalking kemane ko nak tau...setiap satu jam masuk beautifulnara.com nak tengok gosip terbaru...memang dasar keypochi lah kau kan morq! hihi.. pastu masuk lah blok2 org lain yang update...takpon kalo ade gosip hangat, ber"xoxo" lah aku kat private group (FB) aku tuh....hehe...


Ohh....masalah peribadi..takdelah peribadi....hahaha...bile sampai rumah pulak, minggu lepas Adam demam...sampai die start demam dalam ari rabu gituh..kott..kalo tak silap aku lah....mase malam yang patut die nak cucuk sempene setaun die hidup..tapi macam tau2 jer tak nak cucuk...die demam pula...so bile demam, doc pon tak berani nak cucuk sebab takut lagi panass....kecucukan itu terpakse dipostpone ke suatu hari yang adam tak demam....And first time jugak aku gune paracetamol masuk ikut bhuntowts Adam tau takk... panas die ade on off jugak lahh....hih..risau pulak aku Adam lame2 demam nih...tapi demam2 die larat lagi die nak main-main..jalan-jalan....mungkin sebab ubat bhuntowts tuh memberi kesan kelegaann kot...hihi...


Dan begitu lah alkisahnye kisah disebalik ketebuanan blok aku berlaku.. biler dah tak update, earning aku yang berape sen tuh, tetap menjadi beberape sen tuh jugok... tapi itu bukan yang dikejar (ok..tipu..kejar jugak sikit2..hahahha... Kalau tak kejar, takkan lah aku nak letak Syed Mohd Nuffnang kat blok aku yer tak?)



Ok dah..dah....jom kite tido..esok nak sekolahh...

Assalamualaikummmm...

bye!

No comments: