Pengikut Batu Blok

Friday, July 1, 2011

Kuala Berang a.k.a. Qber


Kuala Berang juga dikenali sebagai Qber..


Kalau orang panggil Kuala Berang, it sounds so Kammpuungg...n i have no idea how "Qber" come!


And Qber so London okeyh!!!
hahahhaha..



After 9 years, now I'm here at Qber...so nostalgialistik bebeyh!!



Actually aku tak sempat pon nak explore belakang-belakang sane..sebab aku pegi singgah je Qber nih...tapi terjumpe lah cikgu Fizik aku, cikgu Pawi yang cakap Tengganu cepat giler tuh!hehe...nampak ustat Muhaidin dari jauh jer...tak sempat tegor pon guwa!


Tak sampai 1 jam pon aku kat Qber..pastu aku pon blah gi MRSM Kuala Terengganu..chiaww!


masih bersepah lagi taik kuba di pinggiran jalan..oh..i miss the smell!


Tengok dataran nih teringat aku berkawad kat tgh2 dataran nih..


chalet maktabb...sepanjang 2 taun aku belaja situh, aku tak penah jejakkan kaki masuk dalam chalet tuh..


Ini adelah cafe yang menghasilkan nasik goreng + ayam masak merah yang sungguh sedap dan maveles dan yang membuatkan aku makan nasi goreng bungkus tiap2 malam dan menyebabkan bertambah-tambah kapasiti lemak di perut..hahaha


Aku di hadapan dataran dgn students aku yang sibuk jugok menjoinkan diri dalam gambo...keadaan gerbang masuk tak berubah...yang berubah cume di tambah pintu cermin dan di bubuh air-con...ceh..kire berubah jugak lah tuh mok!


Abang min besar nih masih ade lagi...cume badan die di tutup separuh...sian kau abang min!!



ehehe..itu jer gambo yang sempat aku snap...tak kuase nak eksaited lebih2...barang yang lepas tak perlu dikenang kan??


hehe




1 comment:

Anonymous said...

wei, tersentap baca entry ni .. rindu weh!!
1) nasi goreng cafe yg beli time mlm2x dan beratur sgt pjg utk mendapatkannya !!
2) abg min tu ha .. aku penah kena fitnah ngn dia .. haha .. bengong punye sr.
dan byk lagiiii.. rindu nya aku

-lily-