Pengikut Batu Blok

Sunday, February 21, 2010

kenape perlu tajuk???

minggu lalu memang sibuk dan buat2 sibuk..huahua..last week pendaftaran pelajar baru form 1 dengan form 4..aku diamanahkan untuk memegang homeroom bahaduri 1..homerrom form 1...hahahaa..kelakar lah..aku memang "pandai" lah sangat kan nak entertain budak2 yang baru nak akil baligh nih..aku rase fake giler aku tp aku still cube untuk menjadi diri sendiri..ntah pape ntahhh...1st day mmg ader la beberape parents yg call aku ckp ank die nanges2 nak balik..

pang!!!dalam ati aku cakap lempang jer anak ko yang ngade2 nih...tp biaselah kite kene berbudi bahase..siap tanye aku macam mana carenyer nak keluarkan anak..aku pujuk la mak budak tuh supaye bersabar..jgn ikutkan sangat kehendak anak (cewaaahhhh..aku mcm dah ade anakk).Budak tuh baru 2 hari, sure lah menanges nak balikk..Tapi sebagai ibu bapa aku rase, mereke harus tegas..kalo kite ikut cakap anak,memang tak kemana..Bagi masa dulu kat anak tuh untuk sesuaikan diri kehidupan di asrama..First tyme beb berpisah ngn mak ayah..sure melalak tak hengat punyer...

Ader lagi satu kes plak..Bapak sorang student aku msg aku tanye kabar anak die..maknyer risaukan keadaan anak die kat asrama..anak dia plak tak tepon2 rumah..mane lah mak nya tak risau kan..hahahaha..kontra kan dengan kes di atas..Tapi biasalah budak laki jenis nih...tak memberatkan keadaan..aku pun bagitau lah parent yg berkenaan supaya jangan risau sebab anak die nampak happy jer di sini..huh..tak tau lah aku..




nih aksi kami mase perjumpaan terakhir HOMEROOM mase MISRA (Minggu Silaturahim)

No comments: