Pengikut Batu Blok

Thursday, December 22, 2011

Adam vs upin ipin

Adam dah kronikkk.. Die memang sekang nih giler nak tengok upin ipin..

Bangun pagi je, sengeyh2 sambil mintak upin ipin ngan aku.. Nanti die cakap "pin pin"

Kalo tengah tgk tv, die bg aku remote sambil sebut " pin pin " menandekan die suruh aku tukar channel yg ade upin ipin.. Dah sah2 dah kan tv9 je yg ade.. So kalo kat tv aku akan pastikan bukak tv9 setiap pukul 530 and 630 petang..

Tv9 kan ade satu muzik montaj yg sebelom Dan selepas iklan.. Dengo muzik tuh je pon, die berlari lari terkedek bonthots terus meluru ke depan tv dan sebut " pin pin".. Pastuh kalo cerite lain keluo, die hampa.. Hahahaha

Masuk kerete je, sebut pin pin dan kalo aku mcm lembab je, sebab nak bukak aircond bagai dulu, die tekan button on tgk cerite upin ipin dlm kerete.. Sebagai mak yang kedekut, aku ade satu je cd upin ipin tuh.. Cerite tuh lah yang diulang tayang sampai empat puluh tujuh ribu enam ratus tige kali sampai aku pon boleh terapal dialog.. Tp yg bagusnye cd tuh tunjuk episod upin ipin belaja goosok gigi dr doktor gigi.. Sebelom nih, sejak gigi adam tumbuh byk siket, aku nak gosokkan gigi die, yer2 die tolakk.. Skang nih, masuk bilik airr je walaupon mencebokk asyik nak gosok gigi jee.. Sign die, die cakap "tu tu" sambil tunjuk kearah berus gigi yg diletakkan!

Kalau die kemarukkk sangatt nak tgk upin ipin time bukan siaran, aku bg tgk pin pin die kat dlm hp aku.. Tak pon kadang2 nampak hp aku, bg aku dan ckp " pin pin"

Nih lagi satu yg bestt.. Kali die tgk upin ipin kat hp then nampak ipad, die campak jer hp buruk aku tanpe rase bersalah dan die touch button youtube okeyh! Pastu cakap " pin pin".. Hadoiii! pensan aku.. Semalam dek kerane mengadapp you tube lame sgt,pg td aku bangun terus brodben aku xder line and hp kene bar!

Takpe adam.. Nanti mak dapat bonus nih, mak belikan syarikat le's copaque utk adam okeyh.. Mak adam
Kan memang kaye dan banyak duet!! Hahahaha

No comments: