Pengikut Batu Blok

Thursday, December 22, 2011

Matematik PMR 100% A MRSM Mersing

Alhamdulillah syukurrr... Itu yg hanye mampu aku ucapkan bilemana aku melihat segala usaha semua cikgu dan pelajar berjaye dan berbaloi-baloi..

Sebenarnye memang tak mudah nak berjaye.. Aku sebagai salah sorang tenage pengajar bersama cikgu Shikin dibawah ketua cikgu Dayah sanggup lakukan ape je nak bagi subjek kitorang semua dapat A..

Ko cakap ape je, marah, bebel, dende, cubit, nangis, nasihattt, bergelak sende, buat lawak, perliii tahap laser semue kitorang buat.. Ade sampaii kejar budak yg ponteng slot waktu akademik carik sampai surau, sickbay tp akhirnye ktorang jumpe kt PSP derang buat kerje kursus SEjarah mase Math! Mane tak hangin semue cikgu mathh..Time tuh hangin lah aku dah la terpakse pakai heels jalan jauh2 ke sickbay
Naik turun bukit..PSP tuh pulak tingkat 4.. Memang ku gadaikan semua lemak2 aku bersame shikin utk carik budak2 ponteng sampai lubang cacing!!

Yang memberi impak aku rase ialah program 3SJ (3 soalan je) diaplikasi dari idea cikgu aziah dimane hanye 3 soalan diberikan pada SETIAP HARI.. yer setiap hari okeyh!! Maknenye setiap hari budak2 akan amek soalan dari jabatan, dan pade mase yg same hantar 3SJ yang semalam punye.. Maknenyer tiap2 hari lah meje ktorang akan dapat jawapan latihan2 3SJ.. Aku just check sape yg hantar dan skema jawapan diberikan mengikut minggu..

Dan macam2 lagi program yang dibuat semate2 untuk bg kejayaan..

Belanje semua budak form 3 roti canai adelah kemuncak kpd usaha yang dilakukan pd malam sebelom paper math berlangsung dan akhirnye kami cikgu2 hanye mambu berdoa dan bertawakal kpd yang Maha Esa!

Dan setinngi2 penghargaan diberikan kepada penyelaras math pmr cikgu dayah yang menjadi org kuat kpd kejayaan nih.. Takde die, mungkin aku ngan shikin takkan ade kekuatan maksima untuk berusaha sebaik mungkin.. And kpd rakan seperjuangan shikin yang bersame2 aku memberi semangat antare satu same lain dgn dayah, bekerjasama menjayekan progran ANAKKU SAYANG, MATHELICIOUS dan sebagainyer.. Best dpt satu team ngan korang!

Tak lupe juge setinggi2 ucapan tahniah kpd cikgu2 yang penah mengajar batch nih dari derang form 1, form 2 and form3 iaitu sperti aziah, zaimi, roslina and cikgu2 yang dah pindah..

Dan semua cikgu jabatan math yg bg sokongan spt kak ai, ketua jabatan, kak kib, faiezah and kak zam..

Kpd bahagian pengurusan juge yg sentiasa support program2 yg dilaksanakan..

Dan tak lupe kepada arjuna hatiku iaitu Kanda yang sering ditinggalkan waktu malam jage Adam sorang2 sebab bini die kene bekerja sampai malam.. Abang, banyak pahale abang tau!

Dan kepada semua anak2 muridku.. PMR bukan ketentuan untuk segale- galenye.. Hidup anda semua masih panjang dan banyak lagi cabaran yang perlu ditempuh.. Ini mungkin hanye suatu permulaan dan titik semangat supaye anda semua lebih maju ke hadapan.. Ingat, jangan lupe daratan!!

Ma' as salamah wailalliqakk..
Bye2!

No comments: