Pengikut Batu Blok

Wednesday, May 5, 2010

Jalan-Jalan Carik Makan VS Warung Kita

Nih ade suatu rahsia..


Mase isi borang UPU (borang nak masuk U), kamu semua tau tak saya pilih kos ape??


heee..malu nak cakap...tapi saya mau cakap jugak..


Saya dulu isi kos MASS KOM dan PENDIDiKAN MATH selang seli (sebab die ade 7 pilihan).


dulu, saya betul-betul nak masuk TV..Saya nak jadik DJ atau Wartawan Penyiaran (sebab saya tau saya tak boleh jadi artis (penyanyi dan pelakon) sebab saya tau saya ade bakat tapi bakat saya tak sesempurna mana)..At the same time, saye juge mau jadi Pendidik kerana kepuasan dan keseronokan bila orang paham ape yang saya ajar dan saya yakin dengan bakat mengajar saya..


(yer..saya memang tiada pendirian tetap..pendirian saya selalu berubah-ubah)


Untuk mengelakkan serba salah dalam diri, saya pilih je due2 kos tuh..letak selang seli..sambil dalam hati berdoa..Mana yang aku dapat tuh, itu lah yang Allah dah tentukan dan aku percaye Allah tau yang terbaik untuk kite..hehe



Jadi sekarang nih, saya dah pon jadi Pendidik yang membakar diri untuk agama, bangsa dan negara ..huahuahuah..*ayat sajak yang sangat sinonim mase kite kecik2 sambut Hari GURU*

Saya gembire menjadi Pendidik atau Cikgu..sebab ini juga merupakan cita-cita saya..

Tapi saya takkan lupakan cita-cita asal yang lain iaitu menjadi manusia yang dapat masuk TV..Dengan kecanggihan teknologi pada zaman sekarang, muka saya boleh juga berada di pampangan skrin TV..cuma belum disiarkan di seluruh negara melalui saluran2 televisyen negara..tak kisahlah..janji impian saya terlaksana..

Jadi, di bawah adelah sedutan yang diambil semasa ke"berangan"an saya yang wat ala-ala Maria Tunku Sabri (JJCM) dan Farouk Husin (Warung Kita)

Oleh kerana perakam video ini baru berusia 12 tahun, maka kita maafkan jelah kecepatan die meng"cut"kan sendiri video nih tanpe disuruh oleh director *mungkin tak sabar nak rase kek tersebut kot*..Tapi saya tetap berpuas hati dengan kesungguhan dan komitmennye yang cuba menggembirekan hati saya..

Terime kasih..

Next time kalau ade makanan-makanan menarik, akan saya upload lagi video2 menarik untuk anda semua...

wehuuuu..

Tengok jangan tak tengok!!!!

1 comment:

Yantieazan said...

Hee..ko memang ade bakat..;p teruskan usaha..sempena bulan Mei ni..SELAMAT HARI GURU..;p