Pengikut Batu Blok

Tuesday, August 23, 2011

Bermula sekali lagi...


Meh sini orang kampung....Aku nak bagi tau korang...Aku telah mengesahkan diri aku mengandung sekali lagi...ALhamdulillah bersyukur ke hadrat Illahi kerana telah memberi aku satu lagi peluang untuk menjadi ibu kepada bakal anak aku nih...Peluang yang aku tunggu-tunguu dan mungkin rezeki yang ke 2 adelah rezeki yang paling indah di bulan Ramadhan...


Sungguh aku memang tak sangke yang aku akan hamil pada masa ini.... Sebelom nih, kalo tengok orang pregnan,dan deliver baby, aku rase seronokkk sangattt... Sebab aku tau perasaan orang lain dan aku juge penah merasainya....Di sudut ati aku berkate, bestnyerr kalau dapat rase lagi!!! heheh


Mari aku cerite di sebalik kejadian macam mana aku tau yang aku hamil!



Lepas beberpae bulan melahirkan Adam, period aku kembali tak normal...kembali lambat..mungkin penangan aku yang makan pil perancang (tipu..aku makan siket je) atau pon kandungan lemak yang banyak yang telah menyumbatkan tiub fallipio aku....



Dalam 4 bulan tak period, aku check pregnancy mmg negatip...so, mmg sure lah lemak telah menyumbat tiub fallipio... Sehinggalah suatu hari aku tibe2 terperiod selepas 4 bulan tersebut....



Mase period, aku ade cakap kat kawan aku, nak anak lah!! lepas period kene buat nih!!!
hahahah

Tapi lepas period tuh, aku ngan kanda ku takdelah berusaha sangat keras! biase2 aja...kehkehkeh...


Dalam tuh, aku mmg tak sedar lah kan yang period aku lambat....dah lepas 7 minggu lambat baru aku terpasan yang aku punye period pon lambat...tapi aku biarkan jer sebab aku pikir, nih mesti period aku tak kuar sebab terhalang laluan oleh unsur2 yang aku sebutkan di atas!!hehe



Dan pada suatu hari aku terpegi ker farmasi sebab nak beli kismis untuk students..Dah alang2 dalam farmasi, ternampak pulak pregnancy test.. Lalu aku pon terus menyambar akan ia dan cari yang paling murah.... Lepas beli, aku pon trus letak dalam beg maka terlupalah akan aku terhadap pregnancy test itu!



Selang beberape hari, aku pon teringat akan pregnancy tersebut... Mase tuh waktu asar.. dan kebetulan rase nak tekencheng... Maka aku pon alang2 terus lah test.... Dan akhirnye jadilah seperti gamabr dibawah:


Dasar pregnancy test murah!!! jalur yang lagi satuh pulak kabur2 alam... Aku tengok macam yer tak yer jer kan... Kalau mengikut pengalaman mase Adam dulu pon, first time aku test memang kabur... So aku mengassume diri aku pregnan...tapi tak berani lagi nak mencanangkan ke seluruh alam sebab die kabur..mane tau air kencing aku ade hormon lain yang menyebabkan jalur kabur tuh wujud...



Lalu aku membuat keputusan untuk membeli pregnancy test yang mahal siket.. Yang boleh detect minggu siap kau! KALI nih aku memang nak buat yang betul2 punye.... Aku buat mase sahur... Lepas masak, soh kanda gi makan, aku wat eksperimen nih... Setelah tunggu dan tunggu, maka dengan itu, jelmalah pula seperti ini:

And komfem guwa mengandung...Alhamdulillah, aku sangat2 bersyukur... Dah terbayang-bayang nanti Adam ade kawan nak memain...Adam dah ade teman...hehe... Aku pon rase yang bertambah meriah lah nanti dengan kehadiran orang keempat dalam idup aku...


Korang semua yang baik hati lagi budiman...


Tolong yer...tolong doakan aku and baby selamat dalam perut, keluar perut dan selama2nya... Doakan kebahagiaan kami...


Bila korang doakan aku, aku doakan doa korang termakbul oleh-Nya...Insyallahhh!!


aku sayang kamu semuaaaaaaaaaaa!!!!!!!

4 comments:

edz said...

Nk nanges aku bace..congrats mok!! Sgt hepi 4 u..aku pn bru period aftr 4 bulan x period ni..so hopefully aku nye turn lak next..*walopn sbenanye xde la nk mharap sgt takot kecewa*..

Zahidah said...

Nanti bila kau ke Singapore, kau convince Nabila to have baby number 2 ye!! Dia mati mati tak beranak lagi.... haha. pergi cakap pat dia nanti.

Nur' Alin Syukor said...

oh penjeles kakak dik nun... kakak memang menanti ni nak 2nd baby (sendiri faham ler napenyer hehe).. tp lum rezeki... huhuhu tahniah ye farhana. moga sume selamat dan sihat :)

Anonymous said...

congrats moxxx!!!! ;D