Pengikut Batu Blok

Thursday, February 3, 2011

Daerah yang bernama Muar

Bagi yang belom menjejakkan kaki ke Muar, maka rugilah hidup anda untuk sesaat...kerana Muar itu adalah sebuah daerah yang terpencil dan lokasinye yang strategik menggamit setiap pengunjung dari setiap pelusuk negeri....Setiap aspek di Muar memberi kebaikan dan kelebihan serta manfaat untuk setiap penduduknya...
*jangan tak tahan dengan ayat drama aku!*
hahahahha...


Meh sinih aku cerite ape yang bestnye Muar:


SATU:
Muar lokasinye die strategik gile...sape yang duduk Muar, takkan ade hal lah nak gi Melaka, KL, JB balik hari....naik bas, ke naik kete ke, takde hal punyer...setakat kuar pagi, shopiing satu ari kat KL, pastuh balik...pahamkan ape yang dimaksudkan dengan lokasi strategik?????haaaa..paham baguss!!!


DUA:
Macam-macam ade kat Muar weyh..maksud aku dari segi kemudahan yang mudah didapati...Contoh segala bank, shopping mall(okeyh..yang nih kurang grand...boleh lari ke Melaka plg dekat)..klinik swasta yang canggih manggih dan harge masih boleh tahan lagi serta hospital pakar, kompleks mahkamah....ohh..lagi satu, pusat bandar die mmg berpusat...maksudnye boleh jalan kaki kemana-mana..


TIGA:
Muar nih takdelah terlalu bandaraya dan die juga tak terlalu kekampungan...maknenyer, di Muar boleh jadi bandar, dan juga boleh jadi kampung..suasananye sangat nyaman dan tenang...sesuai org yang tak suke hiruk pikuk kota tapi pada masa yang sama taknak ketinggalan dengan perkembangan zaman..*ape aku cakap Nih??


EMPAT:
ok..bab nih aku suke nak cerite...ape lagi...bab Makan lah woi!!!kat mana di pagi-pagi hari boleh dapatkan soto, mee bandung, sate, lontong kalau bukan di Muar...semua yang aku sebutkan sedappppppppppppppp sangattttttt..(bilangan huruf P dan T yang sangat banyak untuk menunjukkan terlalu sedap)..Ohh...belum try lagi asam pedas tanjung, pastu ABC yang bestt...petang2 jalan kat tepi sungai yang dikenali sebagai Tanjung Emas sambil menikmati rojak petis...peehhhhh!!meleler wa cakap sama lu!!!


eh...empat je ke????hahahahha~
aku tbe-tibe dah malas pikir pulak kan...adoyaiii!!


Cume aku dah cakap kat sini, dari aku kecik, aku mesti berlajar atau bekerja di kawasan hujung dunia...dari Kuala Berang ke Tangkak, pastu ke Tanjung Malim, pastu ke Terendak dan akhirnye aku di Mersing...aku sangat bersyukur dilahirkan di Muar...sebuah bandar kecil yang aman dan tenang..tak ceruk duniaaa....


huhu..Insyallah lepas beberape taun nih aku rase aku nak pindah Muar, kampong halaman terchenta...cume biler tuh...Allahuaklambissawaabbb...

1 comment:

s.u.e.m.r.f said...

ok aku mmg suke gila muar ! kawasan mmg strategik. orang mmg best ! mknn mmg sdp !