Pengikut Batu Blok

Thursday, October 20, 2011

Keletah Adam SATU

Adam..penuh dengan keletah yang buat aku sering tersengeyh sorang-sorang..

Situasi:

Aku sedang pasang letop dengan niat untuk buat keje atas meje makan..kalau buat kat bawah, nanti Adam kacau..


Baru je aku nak mulekan keje, Adam merengek2 mendapatkan aku yang sedang duduk atas kosi mintak didukung...mule-mule aku kebalkan telinge taknak layan pemintaan die..


Sekali aku tepandangkan muke die timbul rase kesian di hati lalu aku dukungnyer..aku dukung aku tak terus pujuk..aku terus sambung buat keje sambil sebelah tangan pengang Adam..mase aku wat keje masih lagi terdengar suare die ngek ngek sepanjang mase..aku ignore dulu..


Pastu tibe-tibe aku rase nak pandang muke die..Sekali rupe-rupenyer die memang segaje kuarkan suare tapi mimik muke tak menunjukkan die menangis malah die sedang membuat muke tercari-cari mende yang die nak kacau aku..

Bile aku tegur die, die senyumm nakalll..senyum seperti seorang juare yang sedang buat muke berlagak kerana berjaye memperdayekan emaknyer,,,

Oh Adam..terus aku layan kan die main letop.. hah..inil lah hasilnyer..Adam oh Adam!
















Tersenyum sorang-sorang aku tengok die nih..Dah besar dah adam!!

No comments: