Pengikut Batu Blok

Tuesday, November 4, 2008

mari bermain badminton!!!

badminton adelah sejenis sukan yg agak (memang pon..)popular di Malaysia..ikon2 badminton malaysia seperti yg dikenali oleh semua rakyat malaysia iiaitu anak2 En Sidek (Misbun, Jelani, Razif, Rashid) dan yg the latest pemenang silver medal in olympics games kat Beijing 2008, Dato Lee Chong Wei..

yg diatas tuh merupakan perenggan intro...(mcm karangan bahasa melayu seyh ;p)

aku suke men bedminton...tapi aku main badminton xder lah sampai ke peringkat tinggi...just main2 kampung (maknenyer main x pnh pkai net la..letak beskal jek sbg border kawasan aku n pihak lawan):p kekadang lawan ayah, x pon lawan mak, anan, feyna, aten, timah n the latest si pekqah(adek aku yg kecik br darjah 4,,agak mncabar gak la main ngn die)
yg jd tukang ajo aku badminton sejak kecik ialah ayah...beliau tuh kire coach aku...

nak dijadikan cerite, mase aku mengajar sementare kt MRSM bpJ, terdapat SUZON di MRSM PontiAn..Utk pengetahuan yewll, SUZON ialah Sukan Zon Antara Staf MRSM tp yg aku terlibat nih kire Zon Selatan la..aku sebenarnye dipilih mewakili netball team MRSM bpJ..pd ari kejadian, aku telah diberitahu yg maktab aku telah kekurangan pemain dek kerana pemain wanita mase tuh dah full booked..ngueh2..dengan serta merta mereka telah menawarkan (atau kata nama lainnyer ialah memakse) untuk main badminton nih..aku ckp ngn derang yg aku mmg x pnh ade pengalaman bermain pakai net..selalu letak beskal atau pon selipo jek...hehe..
tp derang kate xper..aku bantai jek...mlm tuh la wat pertame kalinye aku tau pasal rule2 n regulation bermain badminton dan die punye marking (eh..eh..mcm marking paper plak)..pd mulenye aku blur2 la gak...pening aku...kdang2 refree (ker/??) soh aku serve..kdng2 soh partner aku serve (oh..lpe yer..aku main bergu..)tp aku bantai jekk..aku tadah shuttle jek..

malam pertama aku pon maen dgn atas name semangat kesukanan..hehe...die mcm kire main kalah mati..so mlm 1st aku ader 2 game..tp dgn x disangke2 kami menang kedua2 game tersebut..mngkin aku dgn bergu aku tuh mmpunya chemistry yg baik pd mlm tersebut memandangkan bergu aku tuh pon agak berpengalaman...oleh krn dah mng pd mlm pertame, kami dikehendaki mnyambung ia pd mlm kedua..

pd mlm kedua, main2 punye main x sangke plak sampai semi final
aku trus jd gelabah + en neves pon trus mnghimpit diriku...mne x nyer,..niat di ati nk main2 jek atas name semangat kesukanan( sj jek nk ulang semangat kesukanan nih...nyampah i!!)
punye la gelabah aku nih smpai sebelom men semi final nih aku termuntah2..hampehs sunggoh..debaran semakin terase..berjaya kah aku dlm semi final tersebut...sama2 kite saksikannye..(eh..eh...ayat tv plak ;p)

seperti yg dijangke kami tewas gak pd mlm tersebut..xperlah..atas semangat kesukanan (sebut lg!!;p) kami terime kekalahan tersebut dgn tgn yg terbuka dan redha atas pe yg berlaku..
maka dipendekkan citer aku telah di anugrahkan tempat yg ke 3..ok lah...tp adiah nye aku x dpt2 pon smpai sekang..huhu..xper..aku x arapkan ape2 adiah atas name semangat kesukanan (dan lagi!!!)hehe..

nih aku tnjuk sket aksi2 aku tatkala bermaen badminton dpn umah dgn mnggunakan selipo sebagai net..hehe

tepakse ku rembat selipo ayah
farhana memulakan servis
dgn pnuh keyakinan beliau ingin memukul balik shuttle
dan gaye yg mcm nak smash
akhirnye jatuh ke tanah jua


aksi guwe apabila dpt point!!hehe

bak kat pepatah..::~sepandai2 tupai melompat akhirnye jatoh ke tanah jua~::...
(pepatah di atas tiade kene mngena dengan tupai yg hidop mahupon yg dah kajol ;p)


sekian terime kaseyh!!


No comments: