Pengikut Batu Blok

Wednesday, August 19, 2009

terkenangkah kita akan zaman sebelum kemerdekaan??

Pukul 10 tadi aku bersama rakan-rakan guru lain telah dijemput untuk menikmati jamuan mengenang kembali suasana zaman sebelum merdeka..Kami di jamu dengan ubi rebus dan pisang rebus dicecah dengan kelape manis dan kelape gula merah beserta air kopi....

huwaaaa..aku hamek ubi tuh takdelah banyak sangat pun..mengenangkan aku dah breakfast pg td..tp sebagai menghargai usaha yang dibuat oleh pihak maktab, aku jamah lah sikit...

aku terfikir...orang zaman2 dulu nenek moyang kite lahh... makan ubi tiap2 ari, tak sebu ke perut diorang eh..ditambah lagi dengan mereka yang memerlukan tenaga yang maksima untuk memerihkan keringat bekerja di sawah, kebun, sambil bercucuk tanam..adoyaaaiiii...patutlah kita susah nak nampak orang zaman dulu2 gemok kan..

korang rase ada ker orang-orang tua dulu gemok obesiti??

huh..aku dapat rasekan jika aku berada pada zaman penjajah, mungkin aku pon buleh kurus macam merekaaa....


hoyeaayyy..aku berangan!!!!


namun ku bersyukur dilahirkan selepas zaman kemerdekaan sebab dengan itu lidah aku mampu untuk merasa makanan-makanan yang kalori nya menari berguling2 seperti KFC, MCD PIZZA dan paling koman pon BURGER yg dijual di tepi jalan...


MERDEKA!!!MERDEKA!!!MERDEKA!!!!!

No comments: